Att vara presentatör i Adobe connect

Om kursen

Du lär dig att agera i Adobe Connect-rummet på ett tryggt och professionellt sätt där du får deltagarna intresserade genom ett bra flöde och hög interaktivitet.

Målgrupp/storlek

Kursen är för dig som ska vara presentatör i webbinarie eller hålla utbildning och vill ha en professionell approach ut mot deltagarna.

Förkunskaper/utrustning

Datorvana och tillgång till dator med webbkamera, headset (gärna usb för bästa ljudkvalitet) samt stabil bandbredd om minst 2,0 Mbit.

Kursinnehåll
  • Miljö:  vad man bör tänka på, studio, podie, ljus och övriga deltagare
  • Vilken typ av kamera och mikrofon?
  • Vart ska man titta?
  • Uppbyggnad i rummet, flöde och förberedelse
    Att inkludera deltagarna: introduktion, uppföljning frågor, övrig interaktion.
  • Hur man arbetar med frågor och chatmoderatorn.
  • Hantera jobbiga deltagare och frågor
  • Avslutning, sammanfatta och påannonsera
Kurslängd/genomförande

Utbildningen genomförs helt online i Adobe Connect där du träffar våra utbildare i det virtuella klassrummet. Utbildningen består av ett tillfälle á ca 60 minuter som planeras in efter ert önskemål.

Utbildningsmål

Målet är att man efter genomgången utbildning ska kunna administrera sitt eget Adobe Connect konto genom att lägga upp deltagare, hantera rättigheter och inställningar/ begränsningar.

Kurspris

Priset för utbildningen är 2 500 kr/deltagare exkl. moms.



För mer information kontakta vår bokning på:

Telefon 072-729 41 13 alt mail bookings@wezupport.se